Akuten

Igår åkte jag & Vanessa till Mora. Vi skulle till Lekkompaniet så att Vanessa skulle få ha lite skojj. Först hämtade vi upp Melissa i Orsa som också ville med och leka lite. När vi kom till Lekkompaniet började Vanessa med att hoppa i hoppborgen och leka med dem stora bollarna. Hon hade så kul. Sen åkte vi stora kanan och på något vis kom hennes fot under hennes kropp så hon åkte med sin vikt på sitt lilla ben. Vanessa vart jätte ledsen. Jag har aldrig sett Vanessa så här ledsen. Hon grinade konstant i 20 min. Jag försökte trösta henne, men inget funkade. Men hennes ben såg helt ok ut, men vi åkte till Mora vårdcentral iallafall.

Vi fick komma in på engång. Men läkaren trodde inte att något var brutet eftersom att inget syntes. Men Vanessa kunde inte stå på benet så dom skickade oss till akuten som sedan skickade oss till röntgen. På röntgen såg dem att hennes underben var brutet. Först pratade dem om att dem kanske skulle behöva häfta ihop det. Men jag ville verkligen inte att Vanessa skulle behöva opereras och sövas så dem gipsade Vanessas ben. Sen röntgade dem benet igen så att allt låg rätt. Sen fick vi äntligen åka hem. Melissa var så snäll och var med oss på akuten hela tiden.

Det vart en sån tråkig dag. Vi åkte till Lekkompaniet för att ha kul och leka så vart det så här. Det är så synd om lilla Vanessa snuttan.

Melissa stod och knäppte kort på oss när vi åkte kanan. Här är Vanessa så glad och skrattar.

Här hade Vanessas ben kommit under hennes kropp och jag drar upp det. Vanessa va så ledsen. Har aldrig sett henne så ledsen förut.
Lilla Vanessa på Akuten.

0 kommentarer: