Jävla Uppkörningsgubbar!

Emma va nyss här, sur och arg va hon. Hon hade ju uppkörning idag. Allt hade gått jätte bra tills hon kom från jysk och skulle svänga till vänster mot strandensskola. Hon växlade ner från 4:an och trodde att hon hade satt i 1:an men icke, det var 3:ans växel som låg i och hon fick kärringstopp! Och så skulle hon ju självklart ha en lastbil bakom sig. Så han kuggade henne på grund av att det medförde en risk eftersom att lastbilen bakom ska hinna bromsa med sina 60 ton.

Så om 2 veckor har hon uppkörning igen, får verkligen hoppas att du får korkortet då!

Vissa sånna där uppkörningsgubbar kan vara så jävla taskiga och kugga en på det minsta lilla.
Jag kuggade på min första uppkörning pga att jag blinkade för tidigt. Hur larvigt som helst. Det var ju inte så att det fanns andra vägar som hade kunnat svänga in på innan heller. Men uppkörningen efter det gick jätte bra och så fick jag mitt körkort. Det tråkiga är ju att det är dyrt att göra om uppkörningen, kostar ju lite över 1000:- iallafall.

0 kommentarer: