Nu Kommer Jag Bli Fattig

Jag har så mycket saker som behöver göras och köpas till bilen. Kommer vara hur fattig som helst i flera månader efter det här. Faan vad dyrt det ska vara när man har bil. Och man kan ju inte precis skita i att göra det heller, när man har en sån ny bil som jag har. Älskar ju min bil och vill ju att den ska hålla i flera flera år framöver.

Den behöver ju lämnas in på service, men som tur är kan Jens göra det mesta, så det blir iallafall inte lika dyrt som att lämna in den.

Detta ska Jens byta:

Olja
Oljefilter
Luftfilter
Bränslefilter
Kylarvätska
Bromsvätska
Bromsbelägg

Detta måste jag lämna in bilen för:

Byta växellådsolja
Slå ut två bucklor (omlackeringen + polering gör Jens)


Jag hatar att min bil har två bucklor på sig, det är så fruktansvärt fult. En buckla är ju ifrån när en annan bil körde på min bil på en parkering i Mora. Och den andra är när jag körde in i en brevlåda, så jävla klumpig. Råkade köra lite för nära när jag skulle öppna brevlådan.

Även om Jens byter det mesta så kostar ju allt massor. Om man tar ju tex inte den billigaste oljan, den måste ju vara bra. Allt som Jens byter kommer gå på runt 1500-2000:- och att slå ut bucklorna kommer gå på 1500:-, att byta växellådsolja blir drygt 800:-

Sen måste jag ju som sagt köpa nya vinterdäck + sommardäck, vinterdäcken är ju dom som måste köpas först iallafall. Bara däcken kommer ju att gå på runt en 8000:-

Åh gud, Jag kommer bli så fattig!

1 kommentarer:

petter sa...

Mina minnen av dig är att du var rolig men liiiiite jobbig kanske ;) Tappar livslusten alltså, flytta därifrån omedelebums!

Köra på brevlådor är jag nog bäst på, jobbat som brevbärare nåt år nu. Kört bil då, och ja, några hundra brevlådor har jag nog kört ner.. Snygg bil har du iaf! :)